Isnin, 12 Mac 2012

SERONOKNYA PASAR MINGGU KAMUNTING

Saya pegi umah makcik suami saya pada 3 Mac 2012 dan saya telah berkesempatan jalan-jalan ke Pasar Minggu Kamunting. Seronoknya jalan-jalan dan beli barang2 kat sini. Dahla banyak pilihan dan harganya sangat-sangat murah. Macam-macam jugak yang saya beli tapi saya tak banyak amik gambo sbb sibuk beli itu ini...:)

Mey kita layan keseronokan pasar minggu Kamunting. Mungkin ada nama lain, tapi saya lupala apa yang makcik saya tu cakap. Tak hingat dah...:)


 Ddekat sini, banyak sangat orang jual pakaian dan tudung2 ni taw. Saya dah tentula beli tudung sehelai dua kan...Sebab harganya yang murah...:) Saya suka....:)


Ni salah satu tudung yang saya beli kat sini. Murah je taw...Baru Rm18. Kalau kat tempat lain, tudung ni masih mahal harganya. Kebetulan saya pakai hari ni ke pejabat...:)


 Ni suami saya berlatar belakangkan pasar minggu ni. Besar dan saya sampai penat nak jalan.


 Saya dengan suami saya...Kami beli banyak juga barang-barang termasuk lukisan. Saya lupa ambil gambar lukisan tu. Tapi memang cantik sangat sbb saya memang sukakan lukisan. Nanti saya nak framekan cantik-cantik dan gantung di dinding rumah saya...:)


 Ni bantal kekabu. Saya tak beli sbb takut tak muat kereta sbb balik dari Taiping keesokan hari, kami nak singgah Kuala Kangsar pulak. Nanti penuh sangat bonet kereta saya yang kecik tu. Tapi saya suka bantal kekabu. Sedap untuk jadikan bantal tido...:)


 Ahaaaaa.......ni la makanan kegemaran saya. Sata.........Sangat sedap!!! Saya suka sangat2...


 Saya tak tahu nak describe kesedapan sata ni tapi apa yang boleh saya katakan, sata ini memang memenuhi citarasa saya. Saya borong RM20....hehehehe..Tu pun saya menyesal sebab tak beli banyak lagi...Macam nak datang lagi je nanti...Hmmm...:)


 Cucur Peniram pun ada di sini?? Saya panggil telinga keling.


 Macam2 buah ada...Tu buah mangga. Salah satu buah yang saya suka jugak...:) Sedap


Ni buah Kundang. Seriously, saya tak penah makan buah ni. Masa lalu highway, saya ada singgah kat hentian sebelum keluar kamunting tu,ada jual buah ni. Sekilo RM20. Saya beli setengah kilo. Tengok2 saya datang pasar minggu ni , harganya jauh lebih murah. Sekilo cuma RM8 je...Hmmm...geram pulak rasanya. Tapi buah di hentian tu jauh lebih cantikla tp rasanya tetap sama. Manis....Saya borong banyak skit untuk bawak balik kat bapak mertua saya...Kesian dia tak ikut.


Masa datang sini, ibu mertua saya ikut sekali cuma bapak mertua saya je yang tak ikut. Masa jalan di pasar minggu ni , saya sampai terpisah dengan makcik dan ibu mertua serta opah saya. At last saya jalan berdua je dengan suami saya. Nasib baikla masa datang tu kami naik dua buah kereta. Kalau tak, jenuh mencari di mana ibu mertua saya. Hehehe....


So itulah serba sedikit tentang Pasar Minggu Kamunting ni. Banyak lagi barang2 yang best di sana. Saya juga ada borong ikan masin yang segar-segar dan memang sedap....antaranya ikan belanak kegemaran saya...Sedap tau kalau sekali sekala makan dengan nasi panas. Makan pulak dengan ulam cicah dengan sambal belacan. Memang superbbb!!!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda semua...:)