Powered By Blogger

Rabu, 29 Februari 2012

BESTNYA TASIK KENYIR (SIRI 2)

Aku sambung lagi kisah percutian aku ke Tasik Kenyir ni ye....Panjang lagi ni taw...hehehe...:)


Dah sampai kat jeti Tasik Kenyir, kira-kira jam 4 petang gitula, aku kena tunggu bot sampai jap untuk amik kitorang ke Banglo yang disewa. Aku sewa Rumah Peranginan Persekutuan je. Jimat dan murah, serta bestla banglonya. Banglo yang ala-ala kayu cengal ke hape ntah ni, mmg menarik la bagi aku...:) Perjalanan naik bot tu dalam 20 minit je kot. Aku dah lama tak naik bot. So terujala skit kan. hihi...:) Syok...Angin banyak.


Ni kat atas bot dah.Senyum leborrr...suke sangat la tu...:)





Ni dengan adik ipar aku, Pija...:)



Sedey tak sedeynya di Tasik Kenyir ni, payah gile nak cari kedai especially bile dah sampai ke pulau-pulau kecil ni. Kalau nak pegi, kena naik bot. Hmm...rasa nak nangis. . Mana taknya selalu aku dapat makan makanan yang sedap2 tapi kali ni kena makan ala kadar je. Kebetulan di challet yang aku duduk tu adala jual makanan2 dalam tin macam sardin, kari ayam, susu, gula, telur. Dan ada sorang brother yang baik hati skit telah menyumbangkan beras pada kami. Cukuplah untuk 3 hari kami di sana... hehehe... Terima kasih ye abg. Semoga Allah memurahkan lagi rezekimu. Amin...



Aku ngan Pija lagi kat atas bot...:) Dah nak dekat sampai ni.



Sampai jugak aku kat sini. Syukur padaMu Ya Allah yang telah menyelamatkan perjalanan ini



Sesampainya di jeti tu, aku check in dulu di Jeti Rekreasi Air taw dan Encik yang jaga kunci tu pun dah bagi satu kunci banglo pada aku. Nama banglo kami Penarahan. Tak sabar rasanya nak mencari banglo tu. Oh, di mana lokasinya. Aku lupala berapa biji banglo yang ada di sini. Untuk orang yang keje gomen, korang ley tengok dekat laman web BPH di http://www.bph.gov.my/

Ni kat jeti kecil di Pulau Sah Kecil ni. Jeti rekreasi air namanya...:) Masa ni dah amik kunci ye... Tak sabar rasanya.



Borat pulak raso beg den ni bilo angkat sambil naik tangga ni. Lomah den ngangkatnyo..Ni la pasalnya bawak barang banyak bonar...:)




Abg ipar aku Abg Rocky dan adik ipar aku Pija....Jalan lagi...skit je lagi nak sampai...hihi...



Tengok suami aku kat belakang tu. Mesti letih mengangkat beg aku tu. Biasalah orang perempuan. Banyak aksesori...:)Jangan marah ye sayang....Sabarlah melayan kerenah isterimu ini kerana sesungguhnya Allah sedang mengujimu...


Syukur Alhamdulillah, aku berjaya jugak mendaki anak2 tangga tu untuk sampai ke Banglo kami yang namanya Penarahan.

Carilah, di mana banglo yang aku duduk tu? Namanya Penarahan...:)


Sampai kat Challet mmg kebulur rasanya. So apa lagi, melantak mee maggie cepat dimasakla. Makan jugak biskut2, jajan yang dibawak dari umah tadi kan. Okla tu alas perut...:)


Ok, tu je entry untuk kali ni ye. Nanti aku sambung lagi. Citer Tasik Kenyir belum habis lagi taw...Banyak lagi.hihi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda semua...:)