Powered By Blogger

Rabu, 25 April 2012

RINDU

Tetiba je pagi ni, perasaan rindu menerjah diriku. Keje tak banyak sangat. Actually boss aku takde sbb meeting di Putrajaya, so free la sikit. Terasa rajin nak update blog aku ni.

Aku tetiba rasa rindu kat sorang kawan baik aku ni...Mazniza Binti Muhammad namanya....Rindu sangat ngan dia. Apa khabar ko skg ni ye Maz? Bile kita boleh jumpa ni. InsyaAllah, aku nak sangat ke Penang jumpa ko bebila nanti. Tunggu aku taw, nanti aku datang kalau ada masa terluang. InsyaAllah....

Ni la kawan baik yang aku maksudkan tu...:)

 Gambar ni diambil masa Maz kawin..dah lama sangat tak jumpa. Ni la last aku jumpa dengan dia.


Sekarang ni pun Maz ni dah ada anak sorang dah pun. Dah besar pun anaknya...huhu....Bile boleh jumpa ni??

Tetiba aku teringat masa di Bainun The Queen High School dulu, kami selalu lepak belakang katil di Dorm Maz. Masa nila Maz akan selalu meluahkan segala-galanya pada aku dan terkadang kami akan menangis dan ketawa bersama-sama....

Sungguh, aku sangat merindui kamu Maz................opsss...jiwang lak aku ni. Tapi tak salahkan sekali sekala aku merindui kawan baik aku ni?

Puisi ni aku tujukan buat sahabat aku Mazniza.......:)

PESANAN BUAT TEMAN

˜˜

Teman
Seiringlah denganku
Jangan di depan, jangan di belakang
Kita bersatu, kita muafakat
Jangan bercerai, pastikan pincang
Lidi sebatang dipatah mudah
Lidi segenggam tak mungkin bisa

Teman
Hidup penuh pancaroba
Jangan kau melatah
Tabahlah, sabarlah
Dugaan ini banyak likunya
Tapi ia punya hikmah
Kau pasti tersenyum kelak

Teman
Jika hari ini kau tak punya siapa
Aku masih ada
Jika hari ini kau perlu bercerita
Walau hanya omongan kosong
Aku pinjamkan telingaku buatmu
Biar aku bisa mendengar
Dan kau bisa berkata

Teman
Jika mutiara jernihmu gugur
Akanku tongkatkan dagumu di bahuku
Biar kau tenang
Biar tangismu reda
Jangan khuatir
Kau masih punya aku

Nukilan : Erni Safura Awang
                Sekiah Makmur,Tanjung Malim, Perak
                27 Januari 2010 @ 11:56 mlm

2 ulasan:

  1. owhh catatanmu bukan ku juger rindukan sahabat lamer..sob sob sobbbb..
    bukan senang nak dapat sahabat yang betul-betul sahabat kannn...

    salam singgah..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tula..betul tu CheNamNam...:) bukan senang nak dapat sahabat yang betul2 sahabat...:)

      Padam

Terima kasih atas komen anda semua...:)