Jumaat, 27 April 2012

PASAR MALAM TANJONG MALIM

Sesekali rasa nak jugak jalan2 ke Pasar Malam kan? Tapi aku ngan hubby ke pasar malam bukanlah nak beli apa sangat pun. Kekadang tu kami cuma cari makanan je. Macam baru-baru ni aku gi pasar malam mencari makanan je semata-mata.. Tapi best sbb aku dapat beli makanan kegemaran aku walaupun tak semua...Tapi adalah juga beberapa. hihi....:)

 
Aku tak pernah beli putu piring ni sebenarnya tapi dek kerana terpukau dengan kegebuannya, maka aku beli. Murah je... 3 ni cuma RM1. Saje nak try rasa. Kalau sedap ni, nanti boleh beli lagi. Tapi serius memang sedap!


Ahaaaa...nila yang aku cari2....Burung puyuh goreng kunyit. Lama dah tak makan sebab jarang ke pasar malam. So dapat jugak aku beli burung puyuh kegemaran aku dan suami ni. Memangla sedap sangat cicah dengan cili sos...:) Nyam nyam.....


Buah mangga epal dan mangga lonjong tu aku tak tahu namanya. Aku memang penggemar buah mangga...:)


Jangan terkejut sebab aku beli mangga lagi. Heheheh...tak abis-abis dengan mangga ye. Tapi mangga ni best sebab isi dalamnya kuning dan rasanya manis...Sedap!


Ni sayur yang aku dan suami aku suka iaitu Kailan. Best kalau buat kailan ikan masin atau masak kailan belacan. Taruk udang skit. Memang superb!!


Buah tembikai susu. Ni pun aku suka tapi yang manisla. Kebetulan murah sangat. Aku beli. RM2 je....Isinya sedap, manis dan menepati citarasa aku...:)


Ni lagi salah satu makanan yang wajib aku beli kalau ke pasar malam. Apa lagi kalau bukan Putu Mayam....Memang sedap hingga menjilat jari. Dulu hubby aku tak minat, skg dia pun sama naik dengan aku, suka melayan putu mayam ni...Sedap...:)

Ada lagi satu makanan yang aku beli iaitu Murtabak. Murtabak yang paling tersedap di Tanjung Malim ni tapi aku lupa amik gambo la...hehehe....Mmg best la sangat dan aku selalunya akan beli murtabak daging. Aku suka tengok suami isteri yang menjual murtabak ni. Muka diorang sentiasa tersenyum je....Pendek kata, pandai mereka melayan pelanggan dan aku selesa membeli dengan mereka.Bagus ye pakcik dan makcik...Teruskan begitu ok?...:p


2 ulasan:

  1. sedap2 belaka..
    putu piring, putu mayam pon zue suka tau ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. tula zue...sedap2 belaka..hehe...semua makanan tu pun erni suke. Mestila belilah kalau ke pasar malam ni...:)

      Padam

Terima kasih atas komen anda semua...:)