Powered By Blogger

Khamis, 10 Mei 2012

MAJLIS DOA SELAMAT DAN SALAM PERPINDAHAN KE PEJABAT DI BANGUNAN BARU

Entry kali ni nak cerita sikit pasal jamuan yang telah diadakan pada 13 April 2012 (Jumaat) yang lalu. Majlis jamuan makan ni diadakan sempena perpindahan ke pejabat kami di bangunan baru.

So lepas ni dah duduk level lain-lain, maka kami buatla jamuan ni. Sedey jugak rasanya terutama sekali aku la sebab nnt di level 6, aku berdua je dengan bos aku, Dato' Haji Mohd Shafie bin Arifin, pastu adalah beberapa orang pegawai. Kira tak ramai sangatla.

Tragisnya sebab kawan2 aku yang lain semua di level lain. Ada level 5, 4, 3, dan lain-lain. Aku dah takde kawan nak makan sama2 lagi nanti. Sedih sangat dan dah tentulah aku yang paling tak semangat nak pindah. Kalau ikutkan orang lain, dah banyak berkemas. Aku pulak baru masuk fail2 tertutup dalam satu kotak je. Hmm...

Takpela, kite tutup dulu cite sedey, mey kita layan apa pot luck yang kami bawa untuk jamuan tu. Best taw walaupun wasatiah je segalanya tapi aku puas hati sebab semua makanan yang dibawak sodap2. Thanks to kawan-kawan pejabat yang sudi bagi kerjasama. Sayang sangat kat you all taw...:)


 Apam Polka dot ni Puan Ijan yang bawak. Comel kan?



 Ni masalodeh...Kak Raja Suhaila yang bawak. Sedap!



 Keropok Ikan, sotong dan udang ni sape yang bawak? Cube teka? hihi...Sebenarnya akula yang bawak. Ada orang perli aku..."Pandai ye Erni goreng keropok? Sedap!!" Haha...sungguh takley terima dek akal pujian yg memandang sinis kat aku ni...Hampeh tul Akmal!




Ni karipap pusing (daging dan ayam), Kak Sarina yang bawak. sedap karipap ni...Frozen food yang telah digoreng oleh Kak Sarina...:) 



 Kek gula hangus ni Puan Nurul Afizal yang buat. Sedap...:)


 Orang yang bawak kuih ni takde lak masa jamuan. Aisyah yang bawak kuih ni. Kuih apa ye namanya?Aku lupala...Aku suka jugak kuih ni. Sodap...:)


 Dalam banyak-banyak makanan yang ada, aku paling banyak makan kuih ni la...Inilah dia kuih Cara Berlauk. Memanglah aku sangat-sangat suka. Sangat sedap.Ni Kak Suzaliza yang bawak ye...Mak mertuanya buat.



 Pizza ni sedap.Rotinya lembut je...Rugi aku makan satu je...Sbb perut dah kenyang masa tu. Ikutkan aku nak makan banyak lagi. Hmm...Pizza ni Kak Fazlina yang bawak..Dia tempah kat jiran di umahnya kalau tak salah..:)



 Ni pun mak mertua Kak Suza jugak yang buat. Cupcake...ada blueberry dalamnya. Memang mak mertuanya pandai buat kuih2 ni. Even biskut raya pun, sangat sedap dia buat.


 Dadih ni dah tentulah aku yang bawak sebab suami aku pun suka sangat makan dadih. Aku buat lebih untuk suami aku jugak. Ni dadih jagung. Sedap ke tak tu, aku tak tahulah. Kang puji diri sendiri kang, kembang lak...hoho...


 Buah tembikai ni Izan yang bawak. Rasanya manis walaupun warnanya nampak cam kurang menarik kan? Tula orang kata, don't judge a book by it's cover...:p


 Maruku ni masa jamuan, macam tak jalan sangat je sbb orang dok sibuk makan makanan lain, tapi lepas habis jamuan, esok lusa tuh, ni la makanan kudap2 paling sedap sekali. hehehe...:)



"Bolognese Spaghetti" ni dimasak oleh seorang lelaki bujang yang berumur 28 tahun. hihi...Lelaki itu adalah En. Iqbal. Rajin betul En. Iqbal ni masuk dapur ye dan dia memang pandai masak. Kagumla!! Sebab sedap sangat. Semua awas2 yang aku nak dalam kuahnya tu ada. Perfect!!


 
Yang ini memang tiada tandingannya sebab kalau aku yang masak cenggini, memang harus tak sedap. Dah banyak kali try masak mengikut resipi Kak Pah tetap tak terasa seperti yang dia masak. Memang superb! Ni Kak Pah yang masak ye...Makaroni goreng berempah...Nyam nyam...:)


So itulah antara pot luck yang kami bawa. Ada lagi, tp mungkin sebab aku takde ambik gambar. So, ini jelah...:)


 

2 ulasan:

  1. Sedap2 Zue....Terliur? Alamak...siannya...Tak dapat erni nak hantar sebab jauh sangat...:)

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda semua...:)