Powered By Blogger

Rabu, 22 Oktober 2014

KUIH AKOK

Kuih akok ni adalah sejenis makanan yang popular di Negeri Kelantan. Aku mula meminati kuih akok ni masa aku bekerja di Putrajaya dan kebetulan masa tu aku serumah dengan sorang kawan aku ni yang berasal dari Kelantan. Apa yang aku blh katakan lagi, kuih ni mmg salah satu kuih kegemaran aku. Sekarang ni laki aku pon dah minat.Rasanya amatlah sedap...Mmg sedap.Manis2 gitu...

Kalau tanya aku macam mana nak buat kuih akok ni, seriously aku pun tak tahu macam mana nak membuatnya. Tapi kalau tanya aku kat Tanjong Malim ni mana nak dapat, jawapannya adalah di Pasar Malam Behrang 2020. Sebabnya aku baru ajer beli tadi..hehehhee....4 ketul RM2...satu ketika dahulu harganya RM2 jugak tapi boleh dapat 5 ketul. Sekarang?? Oh tidak lagi...nampak  tak perbezaannya? Apa boleh buat. kos sara hidup mmg dah meningkat skrg ni.Kita yang harus berusaha bagaimana utk memperbaiki ekonomi rumah tangga kita...giteewww....Kuih akok di pasar malam behrang 2020 ni juga didatangkan dalam 3 perisa, asli, pandan dan jagung....tp tadi takde pulak perisa jagung....

Oh ya sebelum terlupa, ada lagi satu tempat di Tanjung Malim ni yang jual kuih akok ni adalah di Pasar Malam Tanjong Malim...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda semua...:)