Powered By Blogger

Sabtu, 25 Oktober 2014

JONKER WALK WORLD HERITAGE

Kalau datang ke Melaka dan tak jenjalan di Jonker Walk World Heritage ni rasanya tak lengkap. Kebetulan bengkel yang aku hadiri selama 3 hari 2 malam ni di Hotel Bayview Melaka ni terletak di tengah2 bandaraya Melaka yang bersejarah ni. Jadi rasanya rugi sgt kalau aku tak ambil peluang ni untuk berjalan-jalan di Jonker Walk World Heritage yang terkenal ni. So aku dengan kengkawan ambil peluang ni untuk berjalan2 kat sini...

Apa yang menarik di Jonker Walk ni adalah barangan yang dijual di sini. Keadannya hampir sama macam pasar karat di Johor tapi mungkin tak sebesar itu.

Target market di sini aku rasa lebih kepada pelancong so kebanyakam barangan yang dijual di sini adalah berbentuk 'souvenir'. Memang menarik. Unik dan colourful. Antara barangan yang ada fridge magnets, keychains, tshirts, teddy bears, rantai, cincin, aksesori remaja dan lain2... jom kita layan gambar-gambar ni yer...hihi...

Pendek kata, kalau korang nak cari souvenir utk dibawa balik, memang Jonker Walk World Heritage ni adalah tempat yang aku suggest sbb banyak pilihan dan harganya pun berpatutan...
Ada yg jauh lebih murah dari tempat lain dan kualitinya pun setanding.

Lagi satu yang menariknya di sini, perkhidmatan beca turut disediakan kalau tetiba rasa letih sgt nak balik berjalan ke hotel kan...Tapi sbb hotel aku dengan Jonker Walk ni dekat jer, aku jalan ajela....Masa pegi, tak penat sgt...Masa balik tu, faham2 ajerla yer....tapi kugagahkan jua....Apa yang penting, happy!!!!

1 ulasan:

  1. benar2 sangat menarik gan tempat ni...
    makasih banyak atas infonya gan.

    BalasPadam

Terima kasih atas komen anda semua...:)