Powered By Blogger

Isnin, 9 Julai 2012

CUCUR UDANG

Nak tau, ni la cucur favourite saya. Saya paling suka makan cucur ni. Kalau dalam sebulan tu, mesti dua tiga kali saya akan goreng cucur ni. Memang superb la kata Mr. hubby sebab dia pun suka cucur udang yang saya buat ni. hehehe...



Bahan-bahan nak buat cucur udang
Tepung gandum (agak2 je ye)
udang (ikut suka nak banyak mana)
taugeh (sama jugak, ikut suka nak banyak mana)
cili kisar (satu sudu besar. Nak pedas lagi, ikut suka la banyak mana)
kucai (seimbangkan dengan taugeh ye)
bawang besar (sebiji pun dah cukup
tepung baking powder (secubit je atau hujung sudu kecil)
telur sebiji
Air suam/ Air masak
Garam dan gula secukup rasa
Kunyit sedikit (ikutla nak warna terang atau tak)

Cara membuatnya:
Semua bahan2 tu gaul je sekali ye. Saya bukan chef so tak reti nak explain ala2 chef ni. hehehe...:) Janji ada rasa cucur udang tu okla kan? peace...:)

Dah siap digoreng, boleh makan panas2 dengan air teh o di waktu petang. Sure menjilat jari punya. hehehe....



Ok, selamat mencuba...(walaupun senang sangat sebenarnya). Ntah2, cucur udang korang buat lagi sedap kan? huhu....Xpela, bley variasikan cucur udang anda...:p


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih atas komen anda semua...:)